Dichterbij en dichterbij

We krijgen er steeds meer zin in. Het delen van onze reisplannen en de reacties die we krijgen maakt de voorpret nog leuker.
Komende zondag gaan we wandeltocht maken met Bous over het strand. Bous komt ons in Nepal opzoeken en gaat met ons mee de Ana Purna trail lopen. Met onze ogen dicht worden de duinen dan even de Himalaya?!

Goed beschermd op reis betekent je laten vaccineren. We hebben de vaccinaties (Typhus en Hep. A+B) al binnen, ze liggen naast de wortelen en bierflesjes in de koelkast. 7 en 3 weken voor vertrek zullen ze worden geprikt door onze huisarts. In plaats van malaria tabletten hebben we in overleg met de huisarts 2 antibioticum kuren voorgeschreven gekregen.

Al een maand liggen onze paspoorten bij de Indian Visa Service. Om een een of andere reden mag de Indiase ambassade slechts 5 (toeristen)visa per dag afgeven. Wij gaan pas over 62 dagen weg en belanden daarom op een bureau liggen. Twee weken geleden hebben we nog aanvullende papieren opgestuurd waarin we verklaren dat we alleen voor toeristische doeleinden het land bezoeken en geen `business interest` hebben. Goed nieuws is dat ze deze week op de ambassade zijn en en we volgende week onze rode boekjes terug kunnen verwachten. Naast India moeten we ook voor Nepal voordat we vertrekken een visum aanvragen.

We zijn ontzettend blij dat Tanja, een vriendin van Maarten, in de tijd dat wij weg zijn in ons huis gaat wonen.

In Nepal hebben we al een logeeradres gevonden. Pradibna woont in Kathmandu (Nepal) en is een oude vriend van Amelie (vriendin Judith). Via de mail hebben we contact met hem gezocht. Ondanks dat hij ons niet persoonlijk kent, was hij verheugd over onze komst en wil hij ons graag ontvangen in zijn huis en ophalen van het station. Geweldig wat een gastvrijheid!

Als presentje voor mensen die we onderweg tegenkomen hebben we 50 paar mini klompjes gekocht die op z`n Delfs blauw beschilderd zijn. Jammer was dat ze in plaats van van hout van keramiek bleken te zijn, hoeweel we daadwerkelijk meenemen zal straks afhangen van het gewicht van onze bepakte rugzak.

Judith zit met haar neus in de Japanboeken. We willen ongeveer een of twee weken in Japan zijn, omdat het een redelijk duur land is voor toeristen. De beperkte reistijd zorgt dat we voor dit land een globaal reisplan willen maken. Een ieder die tips heeft of mensen kent in Japan. De vlucht van ergens Z.O. Azie naar Tokyo moet overigens nog geboekt worden en staat hoog in ons `TO DO`lijstje.
Wordt vervolgd...

3 reacties, waarvan 2 nieuw

lia - 177 dagen 11 uur geleden

dit wordt vast genieten: jullie in het echie en wij via de mail.
Wordt het morgen (zondag) een bespreekwandeling of weer aan elkaar wennenwandeling wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen.
Geniet verder van de voorbereidingen.
Liefs
Lia

Judith Wijbenga - 175 dagen 13 uur geleden

Het was een uitwaai wandeling zondag in Hoek van Holland. We hebben uiteraard gekletst over de reis en hebben daarnaast de wandelschoenen ingelopen en geoefend met wandelen met bepakte rugzak.

atsje en jeroen - 135 dagen 13 uur geleden

Hey Judith en Maarten,

Wat super, zo`n reis! Geniet maar volop van alle familieaangelegenheden met de feestdagen, strakjes moeten jullie het heel lang saampjes redden ;-) Maar natuurlijk ga je ook bergen mensen ontmoeten, fantastisch. Heel veel succes met de voorbereidingen, een geweldige reis gewenst en als jullie terugkomen, hopen wij dat ons familietje inmiddels uitgegroeid is tot drie!

Veel liefs, Jeroen en Atsje

Hamba